Partner serwisu
Intermodal i logistyka

MGMiŻŚ: Oczekujemy uzupełnienia raportu dot. Nord Stream 2

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
04-10-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
MGMiŻŚ: Oczekujemy uzupełnienia raportu dot. Nord Stream 2
fot. Nord Stream
– Oczekujemy na uzupełnienie przedstawionej przez inwestora dokumentacji oceny oddziaływania na środowisko dla gazociągu Nord Stream 2 z uwzględnieniem przedłożonych przez stronę polską uwag i zastrzeżeń – informuje portal „RynekInfrastruktury.pl” Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Według MGMiŻŚ tzw. Raport Espoo posiada obecnie wiele luk, które należy uzupełnić.

Nieuwzględniona sprawa Polska

– Przygotowany przez konsorcjum Nord Stream 2 raport, według naszej oceny nie uwzględnia kwestii oddziaływania przedsięwzięcia na społeczno-gospodarcze możliwości rozwoju portu morskiego w Świnoujściu i Szczecinie – podaje MGMiŻŚ.

Według resortu – Raport Espoo zawiera analizę danych batymetrycznych miejsc w okolicach lądowych Niemiec, ale nie zawiera podobnych informacji o miejscach w pobliżu Polski.
Rozszerzenie badań na temat oddziaływanie Nord Stream 2 na Port Szczecin-Świnoujście jest szczególnie istotne z uwagi na planowaną inwestycję zakładającą dostosowanie części terminala w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego. Oznaczałoby to, że do portu miałyby zawijać ogromne kontenerowce, a położenie na zbyt małej głębokości gazociągu mogłoby to uniemożliwić.

Nord Stream 2 niebezpieczny dla żeglugi

Maksymalne zanurzenie statków pływających po Morzu Bałtyckim wynosi ok. 15 metrów. Według Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej – w dokumentacji dotyczącej Nord Stream 2 brak wyraźnej szczegółowej analizy ryzyka kolizji statków o zanurzeniu maksymalnym dla Morza Bałtyckiego.

Z informacji podanych przez resort wynika, że gazociąg musiałby być budowany przy założeniu, że głębokość wody na szerokości torów wodnych nie może być mniejsza niż 17,5 metra nad górną krawędzią rurociągu bądź przykrywającą go warstwą urobku.

Konieczne uzupełnienie

– Mając powyższe na względzie, oczekujemy na uzupełnienie Raportu Espoo z uwzględnieniem przedłożonych przez stronę polską uwag i zastrzeżeń. Dopiero po uzyskaniu kompletnych, wymaganych prawem międzynarodowym informacji na temat potencjalnego oddziaływania inwestycji na środowisko o charakterze transgranicznym, przedstawionych w ostatecznym Raporcie Espoo, strona polska będzie mogła prowadzić dalszą dyskusję – informuje MGMiŻŚ.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Świnoujście będzie konkurowało z Hamburgiem?

Intermodal i logistyka

Świnoujście będzie konkurowało z Hamburgiem?

Mikołaj Kobryński 07 maja 2023

Co z tymi portami?

Drogi i autostrady

Co z tymi portami?

Redakcja 24 grudnia 2022

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Świnoujście będzie konkurowało z Hamburgiem?

Intermodal i logistyka

Świnoujście będzie konkurowało z Hamburgiem?

Mikołaj Kobryński 07 maja 2023

Co z tymi portami?

Drogi i autostrady

Co z tymi portami?

Redakcja 24 grudnia 2022

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5